A Fazekas óriás-előadójában láttam csillárokon szép lányokat csimpaszkodni. Fehér selyemszalagon himbálóztak, teljesen alávetették magukat a darabnak. Itt is H-moll misét énekelnek - csodálkozom. Én is éppen ezt hallgatom! Pont ezt ismerem Bachtól. A kórus együttműködő és alávetett, a matek órán is énekel, jelmezbe öltözik, kötelet mászik. Komplex óra, az Alternatív Közgazdasági Gimnázium is megirigyelhetné. 

Lent az aulában alá kellett írnom, hogy késtem. Előttem heten. A nevem mellett a nyolcas  nem volt befejezve: nyolcadik késő, de csak hétig jár büntetés, legitimitásom ismét megkérdőjelezve. Aláírásommal vallanom kell, de fontos-e a vallomásom? Egy fél nyolcas. Kötelező az órát végignéznem, vagy én könyörögtem, hogy végignézhessem? Ez a nyolcas hiányzó fele. Tudatom van, nem oldoz fel senki;  nem tudom: a nyolc elég érdekes? Hogy van-e vagy nem - csak én nemtudom. Ha nem ölök vagy nem lopok - határozottan és igazán csak magam számára vagyok.