HIBÁS GYERMEKEK, ZÖKKENŐ KÖZLEKEDÉS

 

 

Egyrészt mindenhova motorral közlekedem, másrészt viszont a lábammal teperem a földet, hogy előrébb jussak, mert valójában nem tudok motorozni.

Az ajtóban megjelent egy kerek, szőke fej, én  a motoron ülve kitoloncoltam - micsoda dolog betolakodni, úgy, hogy a bentiek még ki sem jöttek? De a puha, képlékeny fej újra előbukott, jönni akart, nem vagyok senki, hogy visszatartsam. És jött utána még egy ugyanolyan. Nézem: milyen aranyosak tulajdonképpen az ikrek, bár az egyiknek csak egy szeme van. A kedves, kék szem ott ül az arca közepén, az orra fölött, és gyermeki jogait követeli - a másik arc szokványos: két  szeme van. Mégis kik vagytok ti és mivel tartozom nektek? Mi ez a kerek fejű küldöttség, amelyik értem jött? Tekintetem a púpos aszfaltra esik odakint, tovább teperek a hepehupákon, egyszemű gyerekek ide vagy oda.